woensdag 1 april 2015

Snoeien uitgesteld!


Liep net door de tuin met hond Sammy die ineens als een enorme speurhond blijkbaar iets in het vizier kreeg. Onder de eerste narcissen zat Nisse met zijn complete kist gereedschap. Diep in mijn kraag voor de enorme wind die door de polder waait, vroeg ik hem wat hij van plan was. 'Ik ga alvast snoeien, want je hebt het nu zeker al een maand uitgesteld.' Het klinkt verwijtend, maar ik moet toegeven het klopt. Ik heb er met dat koude weer nog helemaal geen zin in. Ik maak me er vanaf met een smoesje: 'Kijk eens naar al die afgewaaide takken. Ik wacht wel op nog een stormpje van dat kaliber!' Na het uitlaten van Sammy werk ik verder aan mijn nieuwe roman 'De Wolkenkijker'. Na een paar uur zit hij weer naast mijn toetsenbord in zijn schommelstoeltje. Een lekkere blos op zijn wangen van de wind en het werk. 'Kinderachtig mens,' zegt hij en verdiept zich in zijn boek.

1 opmerking: