maandag 5 april 2010

Weer wat leven in de brouwerij



Het heeft even geduurd, maar langzaam komt er weer wat leven in de brouwerij in het kleine huisje in mijn boekenkast. Terwijl ik zat te werken hoorde ik hem rekken en zuchten. Stiekem stond ik even op om te kijken. En jawel hoor Hildegom was al op en zat aan het tafeltje in haar huiskamer te ontbijten. Nisse lag nog naar het plafond te staren en was nog niet helemaal bij de tijd. Eigenlijk hebben we de hele winter niets aan ze gehad. Maar ik neem ze het niet kwalijk. Vorige jaar kwamen ze bij me en werkte al het achterstallige onderhoud hier in Klaaswaal weg. Werkelijk fantastisch! Huis en tuin, niets ontsnapte aan hun aandacht. Daarnaast moesten ze, leergierig als ze zijn, zich helemaal aan onze leefgewoonten aanpassen en dat valt niet altijd mee. Toen het eenmaal winter begon te worden, werd het tweetal slaperig en eenmaal in hun bedstede waren ze met geen stok wakker te krijgen. Het was een echte winterslaap, want hun lichaamstemperatuur zakte behoorlijk. Een beetje ongerust, dekte ik hen wat beter toe en warmde de beddenpan zo af en toe eens op.

Na even bij hem te hebben gekeken, merkte ik dat hij nog maar weinig aanspreekbaar was. Hildegom liep mij met blozende wangen, maar uitgeslapen tegemoet. Ik schudde uitgelaten haar kleine handje. Ze had het even over de voorjaarsschoonmaak. Ze wilde mijn gordijnen afhalen en wassen en vooral, zelfs met prioriteit, alle boeken eens van de planken, want in haar winterslaap had ze af en toe een lelijke hoest gehad van al dat stof... nou ja... zeg!
Posted by Picasa

4 opmerkingen:

  1. Ja Marja, wees mmar zuinig op je kabouters,voor je het weet zijn ze weg, en lopen ze het bos in,en kan je een zoektocht op touw gaan zetten.en dat kan je er niet bij hebben.

    groetjes aan je hoestende hildegom, en Nisse.
    oma nijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach ze worden toch een dagje ouder, dan gaat het wat trager. Het schijnt vandaag wel lekker weer te worden, misschien is het een idee om het favoriete stoeltje van Nisse in de zon te zetten onder het mom van de grote schoonmaak?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk dat er weer wat leven in zit , vond het ook wel een beetje saai , wil je dit wel even tegen deze schatten zeggen Marja ??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vooruit, probeer het eens: www.paulusarchief.nl

    BeantwoordenVerwijderen